HTML

Game Critic

Különböző vezető videojátékokról szóló kritikákat olvashattok itt.

Friss topikok

Archívum

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

2011.05.23. 20:48 Kanonespieler

L.A. Noire


Nos, hát üdv mindenkinek először is. Az első játék amiről írni szeretnék az a Május 17-én (Magyarországon 20) megjelent L.A. Noire. Na most a hihetetlen utánanézettlenséget az jellemzi leginkább, amit egy 576 újságban olvastam. "a GTA alkotóinak legújabb játéka". Meg PC Guruban(2011 januári szám): "Az L.A. Noire lesz a GTA készítőinek legjobb játéka" Na most aki ezt leírta, egy percig nem nézett utána mi a frász is ez az egész. 1. hogy mindenki tisztában legyen a dolgokkal, attól, hogy a játékot a Rockstar Games adta ki nem ugyanaz készítette mint a GTA-t. Azt ugyanis a Rockstar North fejlesztő csapat, ezt pedig a Brendon McNamera által, 2003-ban alapított Team Bondi (tím bondáj) syndey-i fejlesztő csapat. Mondjuk az kétségtelen hogy a grafikája úgy ahogy van GTA IV, de ezt most hagyjuk.

Kezdjük az elején:

Csak az vegye meg ezt a játékot először is aki IMÁDJA a detektív sztorikat. Ugyanis másoknak sok szórakozást nem nyújt. Ugyebár tudjuk a történetet, te vagy Cole Phelps, háborús katona 45 utáni években rendőrnyomozóként folytatod karrieredet. 

A játékban több különböző szint van, az első ilyen a Patrol (járőr). Ilyenkor van egy társad, meg egy igen nevetségesen sziréna nélküli rendőrautód. Első küldetés, gondolom nem spoiler lelőttek valakit, meg kell keresni kit. A tetthely egy sikátor, ahol 2 nyom van, az egyik a véres ajtó, a másik pedig a pisztoly, amit Cole úgy talál meg hogy egy másik ház ablakának tükröződésében meglátja a másik ház tetejét, vagy hogy a fenébe, mindegy, mondjuk hogy röntgen szeme van és meglátja. Fel kell mászni a tetőre ahol megnézed hogy Smith & Walters pisztolyról van szó, és kettőt lőttek vele. Ez itt még nagyszerű. Elmész egy Smith & Walters fegyverboltba, megkeresed ki a tulajdonosa, stb... (segítek a sorozatszámból tudod majd meg, amit a noteszban találsz.). Na igen, a notesz. A játék hihetetlen forradalmi újtása ez a notesz, amiben minden információ benne van, nekem ez kifejezetten tetszett.
Na az már nem, hogy pontos objektívák nincsenek, tehát ha nem figyelsz nem fogod tudni mit kell csinálni, ez nagy hiba, akik nem tudnak perfect angolul azoknak ez nem valami jó. De van notesz, úgyhogy ezt elnézzük. 

Ezek után követezik a Traffic (forgalmi) osztály. Itt már öltönybe vagy (Golden Boy outfit) és nyomozni kell. A társad a nekem kifejezetten szinpatikus Bulawsky nyomozó. A társad tud téged navigálni, bár berajzolhatták volna az útvonalat a minimapen, ez kicsit olyan visszafejlődés. Itt már kemény 3(!) eseted van, esetleg ha LIVE-ról leszeded a downloadable contentet (letölthető tartalom) akkor kapsz kemény még 1 esetet, igy legjobb esetben hihetetlenü sok, 4(!!!) eseted van. Ami mondjuk meg rohadt kevés, én tényleg nem akarom leszólni szegény Bondiékat de azért, 5 év alatt csak 22 esetet csináltak, az nagyon gyenge, már nem azért. A játék eléggé rövid, ráadásul 3 lemezes, amit én nem értettem minek kell ehhez 3 lemez amikor, a sokkal több tartalommmal rendelkező GTA IV (és sok más is) egyre is ráfért, lehet, hogy ennek valami nagy jelentősége van, akkor én kérek elnézést, de én nem látom értelmét, bocsi.
A másik amiről beszélni kell az a kocsik irányíthatósága. Ezt nem tudom hogy gondolták, de valami Taxi 4 stílusban, a gyanusítottak úgy oldalazak a kocsikkal, hogy az már nevetséges, szinte else fordul az első kerék, ő már ott van a sikátorban, mondjuk a te autód is elég gáz, alig lehet a sávba maradni, ráadásul folyton hajt mit az állat, nem is lehet szép normálisan közlekedni. A másik nagy érdekesség, hogy egyféle fegyvered lehet, amit nem vehetsz ám mindig elő, csak ha a kedves játék úgy akarja. Ezen kívül mondjuk van egy shotgun, és egy thompson is, amit tűzharcoknmál, felvehetsz, majd intróknál, meg küldetés végén elvesztessz. Van még ilyen kis revolver, de azt természetesen nem lehet felvenni, örüljünk nagyon jó.... -.-
Nyomozás nagyon egyszerű, jelzi a gép hol a nyom, te megnyomsz egy gombot, ennyi... egy idő után nagyon unalmas, ráadásul nem is vehetsz fel mindent, csak amit a-kedves-játék-megenged.....nagyszerű...
Amúgy akik azt mondják hogy hiányolják a Free Roem-ot (szabad játék) azok se nagyon okosak, ugyanis a desk (osztály/asztal, pl. Patrol/Traffic) végigjátszásával kapnak egy esetet, amihez oda is van írva h "Streets of L.A: (Free Roam)"
Hiányolom belőle az ugrást, ehelyett csak ott ugorhatsz ahol azt a kedves játék megengedi neked, így kocsikon nem tudsz átugrani, stb..
Ami viszont még hihetetlen előnye a játéknak az a főhős, egyszerűen csodálatos, fantasztikus, király főszereplőnk van Cole Phelps, aki életem során eddig a kedvenc játék karakterem, ennél jobb főszereplőt el se tudnék képzelni, olyan cool hogy csak na ! :DD
Az a helyzet, hogy ez tipikus, a fejlesztők olyan dolgokkal törődtek, mint korhű Los Angeles, meg korhű autók lemásolása, meg rejtett kocsik betétele, igen GTA-as beütésű jól ismert gyüjtögetős okosságok, meg olyan felesleges dolgokkal amik nem sokat dobnak a játékon, annál érdekesebb dolgozni rajta, és a szerkesztői, programozói (nem feltétlen érdekes ) munka hátrányba kerül.
Ahhoz képest amit vártak ettől a játéktól elég ramaty, én is vártam, sőt állítottam, hogy az évszázad játéka, de ez egyáltalán nem igaz, várjátok meg a A'sC Revolutions-t ;)

És végül essen szó egy kicsit a hihetetlen nagy dobra vert MotionScan rendszerről.
Ugyebár arról van szó, hogy egy teremben mindenütt kamerák vannak és ezek minden szögből egyszerre veszik a színészt. Na most erre eddig nem jöttek rá? Mi ezen olyan bonyolult??? Felvenni valakit minden szemszögből egyszerre, eddig erre hogy nem jöttek rá, hisz annyira kézenfekvő.... hihetetlen... Nemtudom miért olyan nagy szám ez, jójó tök jó hogy minden rezdülés látszik nade azért ez nem nagy találmány, erre énis rájöttem volna ha tudom hogy még senki nem gondolt erre a hihetetlenül egyszerű dologra.,......egyszerűen elképesztő..........

Végül:

Pro:

  • Cole Phelps
  • Szép grafika
  • MotionScan technikai gyönyörű fejek
  • Nyomozás, bááár, áh na mindegy
  • Óriási bejárható terület
  • Társ
  • Notesz

Kontra:

  • Rövid játékidő
  • Béna autóvezetés
  • Fegyverhasználat, tárgyfelvétel, ugrás, stb... korlátozása
  • A végén nagyon szar sztori
  • Angolul nem (annyira) értőknek a végén játszhatatlan
  • Kevés lövöldözés, autós üldözés
  • Unalmas
  • Csak addig lehet vele játszani, amíg nem játszottad végig, utána nem tudsz micsinálni (pl. ez Red Dead-nél nem így volt !)
  • Nagyon kevés Outfit
  • Nagyon kevés fegyver
  • Ki nem használt Óriási terület
  • Kevés szabadság

 

Úgyhogy remélem sok letölthető tartalom lesz hozzá, hogy a tényleg igyekvő Team Bondi ne süllyedjen el. :)))

Köszönöm a figyelmet, sziasztok !

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gamecritic.blog.hu/api/trackback/id/tr362927116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása